Legjobb kardió edzés a szív egészségéért. 5 legjobb kardió edzés a fogyáshoz


Sándor Alexandra Valéria Biztosan hallottad már, hogy segít megőrizni a "ketyegőd" egészségét, ha rendszeresen jól megdolgoztatod kardió edzéssel.

magas vérnyomás energia

De akár hiszed, akár nem, messze nem ez a "kardiózás" egyetlen előnye! Csökkenti a vércukorszinted A kardió edzés hozzájárul a cukoranyagcsere javulásához, ezáltal pedig a vércukorszint csökkenéséhez és az inzulinrezisztencia enyhüléséhez — akkor is, ha már esetleg kialakult a cukorbetegség. Ezért kulcsfontosságú a teljes életmódváltás emelkedett vércukorszint prediabétesz vagy már meglévő diagnózis esetén.

5 legjobb kardió edzés a fogyáshoz

A kötelezően előírt változtatások ilyenkor nem csupán a táplálkozásra — főleg a szénhidrátbevitel mérséklésére — vonatkoznak, hanem a testmozgásra is, hiszen hosszú távon akár már heti ötször félóra séta is mérhetően csökkentheti a vércukorszintet. A kardiózáson túl természetesen a súlyzós vagy saját testsúllyal végzett gyakorlatok is jók. Ne feledd: meglévő diagnózis esetén mindenképpen konzultálni kell a kezelőorvossal bármilyen életmódbeli változtatással kapcsolatban, akár saját magadról, akár a szeretteidről van szó!

Javítja a hangulatod Nem kell sokat gondolkodnod, hogy mit tegyél, ha szeretnél jobb kedvre derülni, vagy éppen felvidítani valakit.

algopyrin menstruáció

A kardióedzés — legyen szó például futásról, kerékpározásról, elliptikus trénerről, lépcsőzésről — ugyanis nemcsak "simán" felvidít, hanem valóban enyhíti a szorongás és a depresszió tüneteit.

Olyannyira, hogy a terapeuták gyakran a kezelés részeként javasolják.

Szíverősítés mozgással

Ha ugyanis jól átmozgatod magad, akkor olyan fiziológiai változások játszódnak le az agyadban mind hormonális szinten, mind pedig az érzelmek feldolgozásáért felelős hippokampusz régió méretébenamelyek elősegítik a mentális egyensúlyt.

Emellett meghosszabbítják az idegsejtek élettartamát is.

vérnyomáscsökkentés akupresszúrával

Bár a kardiózás hangulatjavító hatása gyakorlatilag azonnali, a fizikai szintű változásokhoz azért kell néhány hónapnyi rendszeres edzés. Jobban tudsz aludni Ugye, milyen pocsék érzés, amikor fáradt vagy, de valamiért mégsem tudsz álomba merülni?

Jó hír, hogy a bárányszámolásnál létezik jobb megoldás is, szív egészségügyi útmutató alkalmazása viszont nem jár olyan kellemetlen mellékhatásokkal, mint a pirulák.

Ha szeretnéd helyreállítani a belső órádat, vagyis az alvás-ébrenlét ciklusodat, nincs más teendőd, mint alaposan átmozgatni a tested egy jó kis kardióedzéssel. Ám nem csak egyszer, hanem lehetőleg rendszeresen!

a magas vérnyomás enyhíti a nyomást

A tudomány mai állása szerint ugyanis nem vitás, hogy akiknek az életük részét képezi a kardió edzés legyen szó gyaloglásról, futásról vagy bármilyen kardiógépen végzett mozgásróltöbb időt töltenek a szervezet számára rendkívül pihentető mélyalvási szakaszban.

Vigyázz viszont a késő esti edzéssel, mert az sokaknál ellenkező hatáshoz vezethet! Vág tőle az agyad Azok, akik rendszeresen kardióznak, jobbak a "végrehajtó funkciókban", ami tulajdonképpen az legjobb kardió edzés a szív egészségéért rendszerezését, értelmezését és az annak megfelelő cselekvést jelenti.

  1. Vannak, akik a futásra esküsznek, mások a tempós sétát vagy a kerékpározást részesítik előnyben, a lényeg azonban az, hogy a szívünket megdolgoztassuk, akár egy közepes intenzitású aerob edzéssel.
  2. 8 hatékony kardio edzés otthon a gyors fogyás érdekében

Már egyetlen edzés is serkenti az előbbiekért felelős prefrontális kéreg vérellátását az agyban, hosszú távon pedig javul az itt található sejtek közötti összeköttetés. Észre fogod venni, hogy az edzésre fordított idő mindig megtérül, elvégre gyorsabban tudsz tőle gondolkodni és dolgozni!

9 érv a kardió edzés mellett: nem csak a szívednek tesz jót!

Javul a memóriád Akkor se legyints, ha te vagy a memóriajátékok koronázatlan királya vagy királynője, mert mindig van hová fejlődni! Ha pedig azok közé tartozol, akik némi öniróniával mindig feljegyeznek mindent, mert tartanak tőle, hogy úgyis elfelejtenék, akkor pedig jobb, ha azonnal elkezdesz kardiózni.

Ez a fajta testmozgás ugyanis úgy hat az agyra, s ezáltal a memóriára is, hogy a súlyos memóriaromlással járó Alzheimer-kór, illetve az időskori demencia egyik legjobb megelőzési módjaként tartják számon. A haszonra viszont nem kell évekig, évtizedekig várni, mert tanuláshoz vagy a munkáddal kapcsolatos fontos információk megjegyzéséhez is elengedhetetlen, tehát mindig hasznos, ha előtte mozogsz legalább egy kicsit.

Jobban megy a tanulás Ezt azért emeljük ki, mert a tanulás jóval összetettebb folyamat az információk puszta megjegyzésénél, tehát nemcsak memória szükséges hozzá, hanem valami más is.

idealis vernyomas ertekek

Ne feledd, hogy nem csupán az számít tanulásnak, ahol konkrét tananyagot kell elsajátítani, hanem az is, amikor a való életben elsajátítasz egy új rutint, a valahová vezető utat, egy mozdulatsort vagy egy étel elkészítését.

A kardiózás és az erősítés egyaránt növeli a neuroplaszticitást, ami az agy és a teljes idegrendszer alakíthatóságát, alkalmazkodóképességét, sőt ezzel együtt a gyógyulásra való képességét is jelenti.

Miért jó a kardió edzés az egészségének?

Segít leküzdeni az ízületi fájdalmat Ha bármilyen ízületi fájdalommal küzdesz, óriási lehet a kísértés, hogy csak pihenj. Olykor valóban a pihentetés a megoldás, erről azonban jobb, ha nem egyedül döntesz, hanem szakorvos segítségével. Ő valószínűleg azt is el fogja mondani, hogy a rendszeres mozgás hosszú távon segít a krónikus ízületi panaszok kialakulásának megakadályozásában, vagy ha már kialakultak, akkor azok csillapításában.

Az ízületeid "munkáját" úgy tudod a leghatékonyabban könnyíteni, ha leadod a felesleges kilókat, és gondoskodsz a rendszeres, körültekintő átmozgatásukról. Valakinél ez szigorú gyógytornát jelent, míg másnál maratoni futást: ezért fontos, hogy ismerd a saját testedet, és adj a szakember véleményére!

Javítja a légzésed A légzés olyan ösztönös legjobb kardió edzés a szív egészségéért, amiről talán még eszedbe sem jutott, hogy lehet "jól" vagy "kevésbé jól" csinálni.