Mayo szív egészsége nőknek


Létrehozva: Mondhatni, hogy az irányítás alapvetően a kezünkben van, s ennek része az is, hogy mit teszünk a tányérunkra. Az étrendünk közvetlen kapcsolatban áll a szívünk egészségével.

Mayo szív egészsége nőknek

Talán nem meglepő, hogy a mediterrán diéta végzett az élen. A második a DASHa harmadik a flexibilis étrend lett. A jó helyezéshez az kellett, hogy az étrend viszonylag könnyen betartható, tápláló és biztonságos legyen, illetve hatékonyan segítse a fogyást, valamint a cukorbetegség és a szívbetegség elleni védelmet.

A mediterrán étrenddel megőrizhetjük a szív egészségét - Fotó: iStock A Szív Világszövetség munkatalálkozóján pár éve a világ vezető kardiológusai részletes áttekintést készítettek arról, hogy a technológiai fejlesztések hogyan alakították át a globális élelmiszertermelést, és ez milyen hatással volt az étrendre a különböző kultúrákban.

Az erről szóló beszámolót az Amerikai Kardiológusok Kollégiumának folyóiratban Journal of the American College of Cardiology tették közzé. Azon kívül, hogy az élelmiszerellátás sokkal biztonságosabbá vált, nem sok örömteli változást fedeztek fel. Az étrendünkben túl sok a feldolgozott szénhidrát, az egészséges gabonaféléket pedig kiszorították a nagy hozamú, de egészségtelen fajták.

Női EdT Heart Red, 20 ml

Túl sok zsiradékot és húst fogyasztunk. Az étkezések gyakoribbá váltak, elterjedt a nassolás és az ételeinkben rengeteg a hozzáadott cukor egyes becslések szerint a fejlett országok élelmiszereinek 75 százalékánál problémás a cukor mértéke.

Emellett a szervezet számára fontos tápanyagok is kimaradtak az étrendből.

Mayo szív egészsége nőknek

A hibás étrend említett tételeinek együttes hatása a keringési rendszerünket folyamatosan veszélyezteti. Mondhatjuk az is, hogy a kardiovaszkuláris zavarok a bőség zavarai.

Új kórkép: az „összetört szív szindróma” leginkább a nőket érinti

Bizonyos étkezési szabályok betartásával, azonban kivédhetjük a fenyegetéseket. Mindig nézzük meg az élelmiszercímkéket! Gyakran megszokásból vásárolunk, és nem is tudjuk, hogy pontosan mit. Ezért érdemes megnézni a termékeken lévő árucímkét, amely tájékoztat az összetételről és az energiatartalomról.

Megtudhatjukhogy az adott élelmiszerben mennyi a kalória, a zsír, a nátrium, a cukor, a fehérje stb. Ha egészségesen akarjuk tartani a szívünket, kerülni kell a sok telített zsírt és sok nátriumot tartalmazó ételeket.

  1. A szívem megszakad
  2. Hogyan tesz tönkre az egész napos ülés?
  3. Magas vérnyomásos krízisek
  4. Diagnosztizálni a magas vérnyomást

Kerüljük a hozzáadott cukrot! A hozzáadott cukrok növelik a cukorbetegség és a szívbetegségek kockázatát. Azok az emberek, akik nagy mennyiségű hozzáadott cukrot fogyasztanak - a kalóriabevitelük legalább negyedét ez teszi ki - kétszer akkora eséllyel halnak meg szívbetegségben, mint azok, akik a hozzáadott cukorból származó kalóriák arányát 10 százalék alatt tartják.

Azaz a hozzáadott cukor minimalizálásával óriási szívességet teszünk a szívünknek. Ne dőljünk be a diétadivatoknak! A divatos étkezési trendek megjelenése gyakran jól megfontolt marketingstratégiák következménye. Máskor pedig annak az igénynek a kifejeződése, hogy valamilyen csodálatos módszerrel szabaduljunk meg a túlsúly, a túlevés, az egyoldalú táplálkozás vagy a rossz étkezési szokások miatti rossz közérzettől és a krónikus betegségek fenyegető rémétől.

De ahogy Matthew Budoffa Kaliforniai Egyetem Los Angeles Orvostudományi Karának professzora mondja: "A divattal szemben van egy étkezési tanács, amely kiállta az idő próbáját: élvezzük az ételek széles választékát megfontoltan.

Vigyázzon a szívére

Ez a legfontosabb. Azok járhatnak hosszútávon a legnagyobb sikerrel, akik mérsékelni tudják táplálékfelvételüket. Ügyeljünk a fehérjék helyes kiválasztásra! Budoff szerint léteznek "okos fehérjék", legalábbis, ami a szív egészségét illeti. Ez azt jelenti, hogy kevesebb vörös húst kell fogyasztanunk, és a fehérjét több sovány húsból beszerezni, ami hosszútávon megtérül.

Mayo szív egészsége nőknek

Válasszuk a baromfit, a halat, Mayo szív egészsége nőknek tojást, a hüvelyeseket és dióféléket, ha az egészséges fehérjepótlás a célunk. Minden étkezéskor állítsuk értéksorrendbe az élelmiszereket! Minden gyereknek azt tanítják, hogy egye meg a zöldségeket.

Vigyázzon a szívére és az egészségére

És ez valóban fontos tanács, mert minden gyümölcs és zöldség tartalmaz antioxidánsokatamelyek részt vesznek a koleszterinszint csökkentésében. Úgy győződhetünk meg róla, hogy elég zöldséget fogyasztunk, ha a tányérunk felét ezek az Mayo szív egészsége nőknek töltik meg. Fogyasszunk omega-3 zsírokat! Az omega-3 zsírsavakat gyakran úgy emlegetik, mint az agy egészségének fenntartóit, de szintén jók a szívre.